Met het project Countrybranding Westerwolde/Stadskanaal wordt de schoonheid van de provincie Groningen, in het bijzonder de regio’s Zuid- en Oost Groningen, onder de aandacht gebracht bij ‘de rest van Nederland’. De stichting Ontwikkeling Potentieel, Promotie Westerwolde en betrokken ondernemers willen dit doen met een ludieke actie (guerrillamarketing en countrybranding). Door gebruik te maken van moderne technieken waarmee de mensen, de cultuur, het gebied, de gastvrijheid en het karakteristieke erfgoed in Westerwolde en Stadskanaal kort maar krachtig onder de aandacht gebracht wordt.
Livestream vanuit vijf locaties
Voor het project wordt er live gestreamd vanuit vijf locaties in Westerwolde; in Smeerling (bij Gasterij Natuurlijk Smeerling), bij de Burcht in Wedde, bij het klooster in Ter Apel, bij de vestiging in Bourtange en in het vestingdorp Oudeschans. De beelden worden onder andere laten zien op treinstations in grote steden, zoals Amsterdam Centraal en Den Haag Centraal. Medewerkers van de locaties in Westerwolde spreken mensen op het station om ze een arrangement in Westerwolde aan te bieden. Met de filmpjes wordt duidelijk in beeld gebracht dat het goed wonen, werken en leven is op het platteland, dat het er prachtig is en dat er mooie mensen wonen. Ondernemers laten hun regio zien, met heerlijk en verantwoord eten en drinken, prachtige routes en met authentieke verhalen. Door op deze manier positieve aandacht te vragen voor het platteland wordt bijgedragen aan het imago en door toeristen te trekken wordt bijgedragen aan de lokale economie en leefbaarheid van het gebied.
Van livestream naar promotiefilmpjes
Van het streamen worden opnames gemaakt, zodat deze korte gebruikt kan worden voor de marketing van Zuid- en Oost Groningen. Deze opnames kunnen voor een langere periode gebruikt worden als promotiefilmpjes voor de betrokken ondernemers, stichting Promotie Westerwolde en Marketing Groningen.
Naar aanleiding van dit project bezocht RTL4 Gasterij Natuurlijk Smeerling in Onstwedde voor het item ‘Onderweg naar de regio’.